Achter de schermen: Kathleen

Achter de schermen: Kathleen

19 maart 2020

Kathleen, onze accountmanager, is werknemer numero uno bij Docufiller en kent haar klanten tot in detail én uit haar hoofd! Ook die van het eerste uur. Door op de stoel van de klant te gaan zitten, ziet ze wat voor hun de beste oplossing is en adviseert ze graag over de mogelijke opties.

Je hebt haar vast en zeker wel eens aan de lijn gehad en misschien is Kathleen ook al eens bij je op bezoek geweest. Lees hier wat ze zo leuk vindt aan werken bij Docufiller en wat haar guilty pleasure is waar ze maar geen afscheid van kan nemen.

 

Wat deed je voordat je bij Docufiller kwam?

Ik heb 20 jaar in de financiële dienstverlening gewerkt voor Docufiller. Het waren voornamelijk start-ups die ik heb mogen helpen met het opzetten en opbouwen van sales en customer serviceteams, soms ook verspreid over meerdere locaties in het land. Ik was verantwoordelijk voor alle klantcontacten. Daarnaast verzorgde ik graag sales trainingen aan (nieuwe) collega’s. 

 

Hoe ben je hier terecht gekomen?

Via Olav, we hebben bij dezelfde tennisvereniging getennist in Valkenswaard. Hij was erg enthousiast over zijn nieuwe uitdaging en over mijn verhaal. Al snel nodigde hij mij uit om bij Docufiller te komen praten. Ze waren toen net begonnen en al bezig met enkele klanten. Ik werd net zo enthousiast en in 2010 was ik de eerste werknemer!

In deze start-up fase is de basis gelegd voor sales. In het begin was het product Docufiller nog vrij lastig uit te leggen omdat de techniek toen nog vrij nieuw was. Nu gaat dat veel eenvoudiger omdat mensen inmiddels wel gewend zijn om online met verschillende applicaties te werken. 

 

Hoe omschrijf je jouw functie?

Accountmanager. Dat betekent dat ik zorgdraag voor gestructureerd klantonderhoud en daarmee de klanttevredenheid op hoog niveau houd. Dit doe ik o.a. via mail, maar vooral ook door het maken van telefonische en bezoekafspraken. Tijdens deze afspraken evalueer ik samen met de klant het gebruik van de bestaande templates en eventuele uitbreiding met nieuwe templates. Tevens bespreek ik de technische wensen ten aanzien van de applicatie. We zijn eigenlijk positief-kritisch naar elkaar. Ik merk dat deze werkwijze als zeer prettig wordt ervaren. ‘Gedeelde verantwoordelijk is de basis van ons succes’.

 

Wat vind je het leukste aan jouw werk?

Het allerleukste vind ik de warme klantcontacten opbouwen. En te zien dat de klanten van het ‘eerste uur’ met ons zijn meegegroeid en meedenken in het verbeteren van onze applicatie zoals bijvoorbeeld Humanitas, Summa College, Ymere en Natuurmonumenten.

“Bij een klant ben ik niet bang om Docufiller kwetsbaar op te stellen, zo ontdekken we waar voor ons verbeterpunten liggen.”

 

Wat zijn de pittige kanten van je functie?

Ik leg zelf de ‘service’-lat nog wel eens te hoog voor mezelf, dat is een leerproces maar houdt me ook scherp. Ander pittig kantje is als er, een enkele keer, een klant onverhoopt besluit te stoppen. Dat kan zijn als de applicatie bijvoorbeeld niet goed gedragen wordt door de betreffende afdeling. Het kan ook voorkomen dat het slecht verankerd is binnen de organisatie door bijvoorbeeld een reorganisatie. Ik kan daar wel weer vrede mee hebben als ik weet dat wij er alles aan gedaan hebben om de klant zo optimaal mogelijk te helpen.

“Ga uit van je kracht, en niet van je zwakte.”

 

Wat zijn de kersjes op de taart?

Tevreden klanten en de complimenten die we terug krijgen zijn de kersjes op mijn taart. En natuurlijk klanten die contracten verlengen of een meerjaren overeenkomst aangaan. Dat is voor mij het teken dat ze vertrouwen hebben in Docufiller en onze dienstverlening. 

 

Hoe zie jij de toekomst van Docufiller?

Gecontroleerd groeien. Met veel aandacht naar functionaliteit en behoud van onze optimale klantbediening. Onze klanten zijn oprecht tevreden.

 

Hoe zou je de sfeer binnen het team omschrijven?

Hecht. Iedereen levert eigen inbreng door hun eigen specialiteit. Het is zo een leuke mix van mensen met verschillende kleuren. Het is daardoor ook goed in balans. We hebben elkaar allemaal nodig om succesvol te zijn als team en daar zijn we ons allemaal van bewust.

 

Compilatie_interview_KH.jpg

 

Wat doe je graag in je vrije tijd?

Lekker koken, eten met vrienden, filmpje kijken of een goed boek lezen. Genieten van de kleine dingen met een grote G.

“De aanblik van oneindigheid en het ruiken van de zee is echt genieten.”

 

Waar kunnen we jou voor wakker maken?

Naar zee gaan! Het jaargetijde maakt dan helemaal niet uit en ook niet of de zon schijnt, hagelt, regent of sneeuwt. Heerlijk uitwaaien en wandelen aan het strand daar kan ik samen met mijn gezin intens van genieten.

 

Wat is het leukste wat je afgelopen maanden hebt gedaan?

De eetclub. Met vrienden lekker koken en een wijntje drinken en heerlijk bijpraten.

 

Wat is jouw guilty pleasure?

Vroeger had ik echt een té groot palet aan guilty pleasures. Drop, chocolade, koekjes, alles wat zoet en hartig was. Maar een paar jaar geleden heb ik van mijn collega’s een kliko cadeau gekregen die helemaal was gevuld met koekjes… Nadien was ik wel genezen en ook vrijwel direct gestopt met al dat lekkers. Maar ik kan nog steeds geen afscheid nemen van chocolade met nootjes, Belgische bonbons en al helemaal niet van… ijs met karamel jummm.

 

Categorie: Docufiller, Interviews
Terug