Achter de schermen: Olav

Achter de schermen: Olav

2 april 2019

Graag stellen we aan je voor: Olav, onze master Docufiller. Al bijna 30 jaar in het communicatievak actief als conceptueel denker en verbinder.

Misschien heb je hem wel eens aan de lijn gehad, is hij bij je op bezoek geweest of beantwoordt hij je mails. Altijd met zijn volste aandacht. Lees hier, aandachtig, wat onze ‘grasdokter’ beweegt, hoe hij de toekomst ziet en wat zijn guilty pleasure is.

 

Wat deed je voordat je bij Docufiller kwam?

Ooit ben ik begonnen als assistent accountant bij WVDB. Via Philips en de avondopleiding HEAO-communicatie, ben ik in het communicatie-/marketingvak gerold. Bij Philips werkte ik op de marketingafdeling, waar ik verantwoordelijk was voor communicatie. Bewust op de verjaardag van wijlen mijn vader (93 jaar), 20 februari 1992, ben ik begonnen als ondernemer. Eerst met een communicatiebureau, later uitgebreid met een webhosting en ICT-bedrijf. Toen viel techniek en communicatie al samen, dat vond en vind ik erg leuk.

 

Waarom ben je met Docufiller begonnen?

De crisis van 2007 zorgde voor een ingrijpende verandering. Daarnaast brak een nieuw tijdperk aan. Communicatie ging steeds meer naar de cloud. Er moest steeds meer gedaan worden voor minder geld en in minder tijd. Met het communicatiebureau was ik al bezig met de transformatie van dienst naar product. Die twee zaken zag ik samenvallen met Docufiller. Ook zag ik potentie, er was een versnipperde markt zonder marktleiders. Mijn visie is altijd geweest om communicatiekracht te verbeteren, voor organisaties, merken en mensen. Met Docufiller kan dat uitstekend.

 

“Ik ben een echte verbinder. Intern en extern.”

 

Hoe omschrijf je jouw rol?

Ik ben een echte verbinder. Intern tussen techniek, marketing en sales. Daarnaast breng ik ook graag mensen, methoden en middelen samen om gemeenschappelijke doelen te bereiken. Met klanten, collega’s en partners. Maar ook sociaal maatschappelijk. Zo ben ik bewust onbezoldigd bestuursadviseur van Wijzer door, een platform voor mensen met een beperking (vanaf 2 april a.s. wordt dit op de kaart gezet). Verder zet ik graag Docufiller op de kaart en vind ik de technische innovatie nog steeds leuk om bij te houden en om op in te haken.

 

Wat zijn de pittige kanten van je functie?

Dat zijn er drie. In willekeurige volgorde: 1) De snel veranderende technologie. Daarop inspelen en goede beslissingen in nemen. 2) Daarmee samenhangend, platformintegratie. We willen met partners Docufiller rijker maken vanuit de markt/technologie combinatie. 3) Gaan we het buitenland in, ja of nee? De uitdagingen daar zie ik in cultuur, support, meertaligheid. Ons supportlevel staat hoog in het vaandel. Dat moet zo blijven.

 

Wat zijn de kersjes op de taart?

Ik word erg blij van onze locatie, het groene gras met het uitzicht op de schotse hooglanders. Ook mijn DAF-miniaturen op kantoor maken me blij. Het valt allemaal binnen de Brainport gedachte. DAF is uiteraard een Brainport product, Docufiller is dat zeker ook. Met de kern in het Brabantse met bijbehorende zachte waarden. Dat uit zich gelukkig ook in de tevredenheid en complimenten van klanten.

 

Kunnen klanten je nog verrassen na zoveel jaar?

Jazeker. Grote merken verrassen me nog wel eens met hun merkenbeleid of (te) brede brand stretch. Ze verrassen me ook nog wel eens door me te confronteren met mijn hobby als ‘grasdokter’, wat op social media terug te vinden is. Ondanks dat de groentaken op het terrein bij een hovenier liggen, zorgt deze ‘grasdokter’ voor een écht frisgroen gazon rondom onze unieke Voorbeekhoeve.

 

Hoe zie jij de toekomst van Docufiller?

Nog steeds als sharing & publishing platform. Inclusief de integratie met partners om Docufiller steeds weer krachtig te verbeteren. Als early adaptor zijn we continue in beweging om nieuwe technologische fenomenen te integreren die de (online) communicatiekracht van organisaties en merken ten goede komt.
Het buitenland? Ja, dat staat wel op het programma, we zijn dat aan het onderzoeken hoe we dat voor elkaar krijgen zonder onze klantfilosofie te verliezen. Support en after sales willen we namelijk ook in het buitenland top organiseren.

 

“Verbeteren van communicatiekracht blijft en moet blijven verbeteren.”

 

Wat doe je graag in je vrije tijd?

Gras groener maken als ‘de grasdokter’. Golven en skiën. Genieten van happlankjes met vrienden en familie. De natuur in, vooral reizen naar Italië en Spanje en tevens genieten van hun heerlijke eten en wijnen.

 

compilatie-olav.jpg

 

Waar kunnen we jou voor wakker maken?

De vleessalade van mijn moeder, er is geen lekkerdere dan die zij maakt! Daarnaast technologische vernieuwingen van Docufiller. O ja, én wateroverstromingen, práchtig om te zien (uiteraard zonder menselijk en dierlijk leed). Geweldig om met mijn dochter door de plassen en ondergelopen delen te rijden…

 

Wat is het leukste wat je afgelopen maanden hebt gedaan?

Met mijn moeder van 87 jaar op 2.000 meter hoogte op een skipiste staan. Dat deed haar ook heel veel plezier, tijdens een fantastische kersttijd samen met het gezin van mijn broer.

 

Wat is jouw guilty pleasure?

Nederlandstalige muziek. Denk dan niet alleen aan André Hazes maar ook aan Johnny Lion (Sophietje), Anneke Grönloh (Paradiso) en andere smartlappen (en aan Hepie & Hepie, Jantje Smit – red.) … Ik weet het…

 

Wat vind je bijzonder?

Na precies 30 jaar (1984-2014) weer terug te zijn op het terrein van mijn eerste werkplek bij WVDB. Toen ik het contract voor de Voorbeekhoeve ging tekenen, heb ik mijn auto op precies dezelfde plek geparkeerd als op mijn allereerste werkdag. Mijn relatie met WVDB loopt van medewerker tot klant en van leverancier tot medebewoner op het terrein van onze achterburen. En als kers op de taart heb ik ook de naam van ons pand bedacht, de Voorbeekhoeve. Die naam kwam voort door de geschiedenis van het landgoed te gaan bestuderen.

 

linkedin.jpg connect met Olav op LinkedIn

 

blog-karin-dirkx.pngDit blog is geschreven door: 
Karin Dirkx - Online Marketeer bij Docufiller

 

 

Categorie: Over Docufiller
Terug