Achter de schermen bij Docufiller: Het verhaal van Karin

Achter de schermen bij Docufiller: Het verhaal van Karin

21 januari 2019

Vanaf nu gaan we je druppelsgewijs voorstellen aan het team achter de schermen van Docufiller. Zonder specifieke volgorde. Sommige heb je wel eens aan de lijn gehad, zijn bij je op bezoek geweest of beantwoorden je mails. Lees hier wie ze zijn, wat ze doen en wat ze leuk vinden.

 

We trappen af met Karin, ze werkt in de studio aan de templates en helpt ons met de online marketing. Wat is haar guilty pleasure en waar kun je haar voor wakker maken?

 

Wat deed je voordat je bij Docufiller kwam?

De vorige ‘ahum’ 20 jaar werkte ik vooral als online- en grafisch vormgever en projectmanager bij verschillende online bureaus. Met vaak extra taken als (online) marketing en planner.

 

Hoe ben je hier terecht gekomen?

Via twee vorige werkgevers had ik al kennis gemaakt met Docufiller en haar werknemers en werd zelfs al ingehuurd door Docufiller voor diverse werkzaamheden. Toen ik het aanbod kreeg om in januari 2017 voor vast deel uit te maken van dit enthousiaste team nam ik dat met beide handen aan. De combinatie van de technische kennis die ik opdeed bij de online bureaus en de grafische werkzaamheden vallen perfect samen bij Docufiller.

“De functie is, gelukkig, erg divers. Daardoor blijft het ook interessant en uitdagend.”

Hoe omschrijf je jouw functie?

De functie is, gelukkig, erg divers. Daardoor blijft het ook interessant en uitdagend. Zo controleer ik aangeleverde bestanden en pas ze zo nodig aan om ze vervolgens om te zetten in werkende en gebruiksvriendelijke templates. Daarnaast maak ik deel uit van het marketingteam en mag ik meedenken over de toekomst en functionaliteiten van Docufiller.

 

Wat zijn de pittige kanten van je functie?

Ik houd wel van een beetje pittig. Gebruiksvriendelijke technische oplossingen verzinnen voor complexe ontwerpen is soms wel een uitdaging. En telkens weer interessante content bedenken voor onze online kanalen kan ook wel eens een uitdaging zijn. Des te leuker is het dan als het resultaat er toch weer op tijd staat.

 

Wat zijn de kersjes op de taart?

De spontane complimenten van klanten als ze eenmaal aan de slag gaan met de templates.

 

Hoe zie jij de toekomst van Docufiller?

Ik leef liever in het nu. Maar qua ontwikkeling zitten we zeker niet stil dus dat zit wel goed in de toekomst. Ideeën in overvloed! Daarnaast is Docufiller lekker aan het groeien waardoor in dit nieuwe jaar mijn rol ook gaat verschuiven naar vooral project management en online marketing.

 

compilatie-karin.jpg

 

Wat doe je graag in je vrije tijd?

Naast vrijwillige verplichtingen, als lid van Digital Wednesday en lid van de Ouder Vereniging op de school waar mijn zoon heen gaat, doe ik graag wat gezelligs met mijn gezin. Daarnaast borrel ik graag met vrienden in de stad.

In de losse uurtjes die soms overblijven vermaak ik me met lezen, tekenen, films kijken, lekker koken, fijn dansen, buttons maken, shoppen en alles op te veel social media kanalen proberen bij te houden.

 

Waar kunnen we jou voor wakker maken?

Risotto en brand.

 

Wat is het leukste wat je afgelopen maanden hebt gedaan?

Oei, moeilijk kiezen. Het was een drukke tijd met veel leuke uitjes. Maar met vriendinnen in the middle of no where een tapas plank zagen en oud maken met divers gereedschap en open vuur was wel heel bijzonder en gezellig.

 

Wat is jouw guilty pleasure?

Haha, die heb ik best wel veel hoor! Zoals spijbelen van huishoudelijke klusjes ‘bleh’ als ik alleen thuis ben. En dan het liefst met een chai latte en stukje pure chocolade knus op de bank, met Elvis op de achtergrond.

 

Wie mag de volgende zijn om voor te stellen (en waarom)?

Olav, onze master Docufiller.

 

linkedin.jpg connect met Karin op LinkedIn

 

blog-karin-dirkx.pngDit blog is geschreven door: 
Karin Dirkx - Online Marketeer bij Docufiller

 

 

Categorie: Over Docufiller
Terug