Bescherm je merkidentiteit

Bescherm je merkidentiteit

20 mei 2021

Of je nu werkt op een communicatie- of marketingafdeling in de zorg, onderwijs, bij een gemeente of bij een woningcorporatie, eigenlijk maakt de branche waarin je werkt niet uit. Iedere organisatie wil een consistent en sterk merk neerzetten en daar ben jij als marketing- of communicatieprofessional medeverantwoordelijk voor. Als je geregeld communiceert kun je veel voordeel halen uit een brand portal die zorgt voor jouw huisstijlbewaking.

 

Merkidentiteit

Het zijn niet alleen de zichtbare elementen van jouw merk, kleur, vorm en het logo, ook de schrijfwijze en de manier hoe je de elementen samenvoegt in communicatiemiddelen, online en offline vormen samen één geheel. Deze combinatie zorgt ervoor dat jij een unieke merkidentiteit hebt die jouw doelgroep aanspreekt en je onderscheidt van de rest. Daarom is het belangrijk dat je deze identiteit beschermt met een goede huisstijlbewaking.

 

Een sterk merk

Een consistente huisstijl draagt bij aan een sterk merk door een professionele uitstraling, imago en herkenbaarheid bij jouw doelgroep. Dat creëert verbinding en loyaliteit. Het is dus belangrijk om de huisstijl op een eenduidige manier door te voeren in al je communicatie-uitingen. De controle hierop noem je huisstijlbewaking. Dat kun je zelf doen of laten uitvoeren door het reclame- /communicatiebureau. Vaak zijn daar veel tijd en kosten mee gemoeid.

 

Grip op jouw merk

Een brand portal kan je helpen om op een eenvoudige en snelle manier je huisstijl online te beheren. Dit wordt gerealiseerd door uitingen met een repeterend karakter om te zetten in templates waarin de huisstijl al is verwerkt. Je kunt dan bijvoorbeeld eenvoudig zelf een poster, social media banner of digitale mailing vullen met tekst en beeldmateriaal zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de juiste opmaak of tekstcorrecties. Zo kun jij je weer volledig focussen op andere inhoud van je marketing- en communicatietaken.

 

Samenwerken

Voor je merkidentiteit blijf je uiteraard samenwerken met jouw reclame- /communicatiebureau. Zij zorgen o.a. voor de visuele uitstraling van communicatiemiddelen volgens de visie van jouw merk. Aan de hand van de huisstijlrichtlijnen zorgt een brand portal voor de uitvoering van de huisstijlbewaking. Daarnaast is het een ideale tool om samen te werken met collega’s op de afdeling of zelfs met collega’s op een andere locatie. Iedereen kan direct zelf de gewenste uitingen opmaken of aanpassen zonder dat jij je zorgen hoeft te maken om het eindresultaat. De huisstijl is namelijk gewaarborgd in de templates. Ook als je werkt met meerdere labels, merken of kleurenwissels.

 

Verbeter direct jouw communicatiekracht

Je kunt met een brand portal veel meer communiceren tegen veel minder tijd en kosten. En doordat je huisstijl consistent wordt doorgevoerd verbeter je direct jouw communicatiekracht.

 

Wil jij weten of een brand portal voor jou ook voordelen biedt? Neem dan contact op met een van onze professionals voor een vrijblijvend persoonlijk adviesgesprek. Of bekijk direct onze LiveDemo.

 

 

blog-karin-dirkx.pngDit blog is geschreven door: 
Karin Dirkx - Online Marketeer bij Docufiller

 

 

Categorie: Informatie en inspiratie
Terug