Vijf praktische tips voor taal en teken in de communicatie

Vijf praktische tips voor taal en teken in de communicatie

3 oktober 2016
Scrummen in plaats van strategie. Plaatjes in plaats van praten. Het wordt steeds belangrijker om vooral de kernboodschap over te brengen. 
 

Tip 1: Kernboodschap

Begin je titelregel of eerste zin met de echte kernboodschap. Geen lange zinnen die van de kern afleiden. Een titelregel is super belangrijk!
 

Tip 2: Metaforen

Gebruik metaforen die algemeen bekend zijn en dus makkelijk aandacht trekken. Natuurlijk wel gerelateerd aan de kernboodschap.
 

Tip 3: Taggen

Laat beeld en tekst heel nadrukkelijk naar elkaar verwijzen. Zoek wat langer door naar een pakkend en strak beeld. Tag systematisch en uitbundig in je (Docufiller-) beeldbank, zodat je makkelijker op onderwerp kunt zoeken.
 

Tip 4: Vermijd groezelige beelden

Vermijd groezelige (bewegende) beelden. Dan liever geen beeld, maar forse pakkende koppen.
 

Tip 5: Boodschap

Is de boodschap bedoeld om 1:1 te communiceren of vooral om gevonden te worden (zoekwoorden/SEO)? Dat maakt nogal wat uit. Google houdt met ongeveer 200 (!) factoren rekening die bepalen hoe je boodschap gevonden wordt.

Veel suc6 met taal en teken. Lukt het onvoldoende? Wil je meer weten? Mail of bel ons, we helpen je graag verder.

 

blog-olav-bouts.pngDit blog is geschreven door
Olav Bouts - CEO bij Docufiller

 

 

Categorie: Informatie en inspiratie
Terug