Scrummen in plaats van strategie. Plaatjes in plaats van praten. Het wordt steeds belangrijker om vooral de kernboodschap over te brengen.
Vijf praktische tips voor taal en teken in de communicatie
Tip 2: Metaforen
Gebruik metaforen die algemeen bekend zijn en dus makkelijk aandacht trekken. Natuurlijk wel gerelateerd aan de kernboodschap.
Tip 3: Taggen
Laat beeld en tekst heel nadrukkelijk naar elkaar verwijzen. Zoek wat langer door naar een pakkend en strak beeld. Tag systematisch en uitbundig in je (Docufiller-) beeldbank, zodat je makkelijker op onderwerp kunt zoeken.Tip 4: Vermijd groezelige beelden
Vermijd groezelige (bewegende) beelden. Dan liever geen beeld, maar forse pakkende koppen.
Tip 5: Boodschap
Is de boodschap bedoeld om 1:1 te communiceren of vooral om gevonden te worden (zoekwoorden/SEO)? Dat maakt nogal wat uit. Google houdt met ongeveer 200 (!) factoren rekening die bepalen hoe je boodschap gevonden wordt.
Veel suc6 met taal en teken. Lukt het onvoldoende? Wil je meer weten? Mail of bel ons, we helpen je graag verder.
Dit blog is geschreven door
Olav Bouts - CEO bij Docufiller