De ervaringen van Djoek Grimme, secretaris van de afdeling Emmen/Borger-Odoorn van Humanitas

De ervaringen van Djoek Grimme, secretaris van de afdeling Emmen/Borger-Odoorn van Humanitas

10 november 2020

Binnen de afdeling Emmen/Borger-Odoorn van Humanitas is Djoek de enige die Docufiller gebruikt. Voorheen maakten ze toch wel wat saaie folders met alleen maar tekst, van de projecten en activiteiten. Toen hij bij een ander kantoor zag dat je met Docufiller professionele folders kunt maken die er “gelikt” uitzien was hij direct overtuigd.

 

Wat is jouw functie? En op welke afdeling en locatie werk je bij Humanitas?

"Sinds 2014 ben ik secretaris van de afdeling Emmen/Borger-Odoorn, dat doe ik samen met Zwaan Evenhuis. Voor onze afdeling ben ik niet alleen de Webmaster en de beheerder van Facebook maar maak ik ook alle folders van ‘de 10 Activiteiten’, flyers, nieuwsbrieven, factsheets, jaarverslagen en posters."

“Bijna alles wat Docufiller biedt, daar maak ik wel gebruik van.”


Sinds wanneer werkt de organisatie met Docufiller? En hoelang werk je zelf al met Docufiller?

"Humanitas werkt al sinds 2012 met Docufiller. Vanaf 2014 werk ik zelf met Docufiller. Binnen onze afdeling werkte er verder nog niemand mee. Alle folders enzovoort kwamen van het district Noord. Op het kantoor in Groningen zag ik folders die met Docufiller gemaakt waren en dat zag er erg aantrekkelijk uit en ik dacht: Zo moeten de folders van onze afdeling er ook uitzien."


Van welke modules maak je gebruik?

"We maken van alle modules gebruik. Naast de basis (folders, posters) maken we vooral veel gebruik van de Mailmodule. In 2018 zijn we met een digitale Nieuwsbrief voor onze afdeling gestart. Sindsdien versturen we de Nieuwbrief naar vrijwilligers en leden van onze afdeling. Het inzetten van de mailadressen vind ik nog niet zo gemakkelijk, maar dat doet district Noord of Amsterdam dan voor mij.

De mediabank wordt veel gebruikt om afbeeldingen van Humanitas te downloaden of om zelfgemaakte foto’s te plaatsen. Met Docupages maken we diverse (externe) bestanden, zoals jaarverslagen, bladerbaar en online beschikbaar."

 

voorbeelden-humanitas-folder-factsheet.jpg

 

We hoorden dat je vaak wordt benaderd als de Docufiller-expert binnen jouw afdeling, hoe vind je dat?

"Nou, zo vaak gebeurt dat niet hoor. Op bepaalde bijeenkomsten help ik anderen wel eens. Wat ik dan vaak aangeef is dat het belangrijk is om simpel te beginnen. Bijvoorbeeld met een folder maken, en dat het goed is om de instructie video’s te bekijken. Je komt in het begin veel nieuwe woorden tegen die je je wel even eigen moet maken, zoals templates, docupages enz. En als je er even niet uit komt kun je bellen met Docufiller, je wordt altijd direct geholpen en het probleem wordt opgelost."


“Mijn ervaringen zijn zeer positief met het gebruik van Docufiller en het werken met Docufiller vond ik niet moeilijk, als je de juiste volgorde van opbouwen maar gebruikt.”

 

Kun je (ongeveer) aangeven hoeveel besparing in kosten en tijd Docufiller oplevert?

Een folder kun je snel weer aanpassen als er gewijzigde omstandigheden zijn. Dat kost nu erg weinig tijd. De meeste kosten gaan naar het drukken van het materiaal. Dat heb ik, voor onze afdeling, opgelost door zelf het papier in te kopen, en bij een school te laten drukken tegen geringe kosten.

Docufiller stelt in alle opzichten eenvoud centraal.
Ervaar je dat ook zo?

Met de meeste modules is eenvoudig te werken, de module E-mailings kost echter wat meer moeite.

Zou je Docufiller aanbevelen bij andere organisaties?

Zeker, Docufiller kan ik ten zeerste aanraden bij andere organisaties vanwege het eenvoudige gebruik en de prachtige resultaten!

“Met Docufiller bereik je meer deelnemers en vrijwilligers
van Humanitas en andere organisaties.”

 

 

blog-karin-dirkx.pngDit blog is geschreven door: 
Karin Dirkx - Online Marketeer bij Docufiller

 

 

Categorie: Klant interviews
Terug