Een interview met: Sven van den Dries, communicatieadviseur bij Beveland Wonen

Een interview met: Sven van den Dries, communicatieadviseur bij Beveland Wonen

11 januari 2021

 

Sven is communicatieadviseur bij Beveland Wonen. Deze Zeeuwse woningcorporatie is begin 2020 ontstaan uit een fusie tussen RWS Goes en R&B Wonen. Het nieuwe communicatieteam bestaat uit drie personen en valt onder de afdeling Organisatie & Ontwikkeling.

De communicatieafdeling was op zoek naar een mailprogramma om hun nieuwsbrieven te kunnen verzenden en ze wilden minder afhankelijk zijn van een reclamebureau. Deze twee vielen mooi samen in Docufiller. 

 

Hoelang werk je al met Docufiller?

“Ik werk er al vanaf het begin aan (2016), ik was betrokken bij de introductie van Docufiller. We wilden minder afhankelijk zijn van een reclamebureau. Voor iedere aanpassing moest je contact opnemen en dat is naast zeer tijdrovend ook redelijk kostbaar. Daarnaast hadden we een mailmodule nodig om nieuwsbrieven te kunnen verzenden. Deze twee wensen vielen mooi samen in Docufiller.” 

 

Van welke modules maak je het meeste gebruik?

“Naast de basisapplicatie werken we met name veel met de Mailmodule. Docupages ook maar nog niet voldoende, dat moeten we meer gaan doen.”

 

Voor welke communicatiemiddelen wordt Docufiller gebruikt?

“Voor vrijwel al onze ‘standaard’ huisstijlmiddelen, zoals folders, online nieuwsbrieven, visitekaartjes. In de toekomst volgt ook ons bewonersmagazine.”

 

voorbeelden-beveland-wonen-brochure-reparatiekaart.png

 

Hoe zou je het contact met de mensen van Docufiller typeren?

”Louter positief. Korte lijnen, snel en deskundig. We hebben in het begin een goede introductie gekregen van alle mogelijkheden.” 


“Bij vragen of hulp is de helpdesk
online en offline altijd goed bereikbaar.”

Kun je (ongeveer) aangeven hoeveel besparing in kosten en tijd Docufiller oplevert?

“Kosten is lastig te zeggen. Tijdwinst hebben we er zeker mee. We kunnen namelijk gemakkelijk zelf even iets aanpassen, en we zijn dus niet meer afhankelijk van externe partijen.”

 

Docufiller stelt in alle opzichten eenvoud centraal. Ervaar je dat ook zo?

“Ja. Hoe doet me denken aan InDesign, alleen veel simpeler.”

 

Verwacht je in de toekomst meer met Docufiller te gaan doen?

“Jazeker, we willen dit zeker doorontwikkelen. Door de fusie afgelopen jaar zijn we nog een beetje zoekende, maar mijn toekomstvisie is zeker dat we dit gaan uitbreiden. Niet alleen op het gebied van middelen, maar ook richting de organisatie. Nu is een folder nog ‘iets’ van Communicatie, maar uiteindelijk moet die folder van een afdeling zijn en zouden ze zaken zelf moeten kunnen aanpassen. Vanzelfsprekend kijken wij wel mee en helpen we waar nodig.”

 

 

blog-karin-dirkx.pngDit blog is geschreven door: 
Karin Dirkx - Online Marketeer bij Docufiller

 

 

Categorie: Inspiratie, Interviews
Terug