Terug naar cases

Klant aan het woord
Zayaz

De ervaringen van Marjon van Dinther, medewerker Communicatie bij Zayaz, met Docufiller. Zayaz is met ruim 13.000 woningen de grootste woningcorporatie van de gemeente ’s-Hertogenbosch.

Wat heeft de doorslag gegeven voor het gebruik van Docufiller?

“Besparing en/of gemak in tijd, resultaat en eenvoud. Het is een overzichtelijk systeem dat eenvoudig is in gebruik. Ons als afdeling communicatie scheelt het veel ad hoc werk voor posters en kaartjes nu collega’s deze ook zelf kunnen maken. En het bespaart ook ontwerpkosten.”

Hoe is de behoefte ontstaan aan een andere opzet van grafische producties?

“We zien vaak dat collega’s last minute iets nodig hebben. Als ze dat niet via onze afdeling doen, ontstaan er posters die niet voldoen aan onze huisstijl en uitstraling. Door Docufiller voorkomen we dat.”

Hoe verliep de oriëntatie (hoe bij Docufiller terecht gekomen, opvolging, demo, testperiode)?

“Volgens mij zijn we benaderd door Docufiller en hebben we intern geïnventariseerd of er behoefte was. Toen er behoefte bleek te zijn kregen we een demo. Daaruit bleek dat het een erg prettig systeem is om mee te werken. Er kan weinig fout gaan. Toen eenmaal duidelijk werd welke middelen we via Docufiller in willen zetten, is Docufiller aan de slag gegaan met het bouwen van templates. Er is erg goed naar onze wensen en behoeften geluisterd en gekeken. We konden snel aan de slag!”

Waarop moeten organisaties bij implementatie zich voorbereiden? Hoe hebt u dat aangepakt?

“De implementatie heeft ons niet veel tijd gekost. Het is belangrijk dat je vooraf goed kijkt naar je wensen. Maar mocht je ergens tegenaan lopen, dan is dat zo opgelost. Wanneer de templates klaar staan voor gebruik, kost het een half uurtje om er samen met iemand van Docufiller doorheen te lopen. Maar eigenlijk wijst het systeem zichzelf.”